Rekrutteringssesongen er i gang
Årets Bli blikkenslager-kampanje er på lufta. I år, som i fjor, satser VBL på annonsering og organisk innhold på Snapchat og TikTok.
– Fjorårets kampanje leverte svært gode resultater. Vi
viderefører derfor samme oppskrift denne høsten og frem til søknadsfristen 1.
mars 2025, forteller daglig leder i VBL, Ane Dyrnes.
Også i år troner TikTok og Snapchat i toppen på listene over ungdommers foretrukne sosiale mediekanaler. Fokus er fortsatt å vise frem blikkenslagerens hverdag gjennom korte, uformelle videosnutter.
Variert innhold er viktig
– I starten av fjorårets kampanje benyttet vi i hovedsak materiell vi fikk tilsendt fra unge blikkenslagere. Etter hvert begynte vi å produsere innhold selv ved hjelp av noen faste samarbeidspartnere, og dette fortsetter vi med i år. På den måten kan vi i større grad planlegge og ønske oss ulike typer innhold. Det sikrer at vi får tak i mye nok innhold til rett tid - og ikke minst at vi får variasjon i hvilke arbeidsoppgaver som filmes og deles, sier prosjektleder Tirill Ilebekk Hansen.
Salvesen Blikk og Ventilasjon AS i Kristiansand og vg2 KEM-klassen på Åssiden videregående skole i Drammen, med faglærer Bjarne Lindhøy Jacobsen i spissen, har åpnet dørene for prosjektet.
– De fortjener en stor takk for at vi har fått lov å følge etter dem med kamera på jobb og på skole dette året!
I forkant av årets kampanje har derfor nettsidene Bliblikkenslager.no fått et aldri så lite ansiktsløft.
Kampanjen kan du følge her:
TikTok: @bliblikkenslagerno
www.bliblikkenslager.no